Carnival-passagier klaagt over sluiting casino tijdens medisch noodgeval

Op een schip van Carnival Cruise Line ontstond ophef toen een passagier compensatie eiste, omdat de winkels en het casino tijdelijk werden gesloten vanwege een medisch noodgeval midden in de nacht.
John Heald, de brandambassadeur van Carnival, lichtte de situatie toe. Het schip moest rond 23.30 uur terugkeren naar Miami zodat een gast met spoed medische zorg kon krijgen.
Hierdoor moesten de winkels en het casino eerder dicht. Dit is wettelijk verplicht zodra een schip terugkeert in Amerikaanse wateren.
Ondanks de omstandigheden uitte een andere passagier woede over het mislopen van een paar uur casino en winkelen, en vond dat er een vergoeding had moeten komen.
Noodhulp gaat voor vermaak
Heald benadrukte dat de medische situatie ernstig genoeg was om meteen naar de haven terug te keren.
Een evacuatie met een helikopter is niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld door het weer, de beschikbaarheid van een toestel of de toestand van de patiënt.
Door de omweg bleven de winkels en het casino gesloten tot het schip weer in internationale wateren was, nadat de patiënt aan wal was gebracht.
Volgens Heald duurde dit niet langer dan vier tot vijf uur.
“Is dat te veel gevraagd om een mensenleven te redden?” zei hij, waarbij hij benadrukte dat de klagende gast “totaal geen medeleven” toonde met de persoon die medische hulp nodig had.
Geen compensatie bij sluitingen
Carnival maakte duidelijk dat er in dit soort situaties geen compensatie wordt uitgekeerd.
Het sluiten van casino en winkels is een wettelijke verplichting en noodzakelijk om passagiers in nood de juiste zorg te kunnen geven.
Het schip in kwestie werd niet bij naam genoemd. Carnival heeft op dit moment vijf schepen die vanuit Miami varen:
- Carnival Sunrise
- Carnival Celebration
- Carnival Magic
- Carnival Conquest
- Carnival Horizon
Heald wees erop dat het casino ’s avonds een populaire plek kan zijn, maar dat geen enkel gemist vermaak opweegt tegen het redden van een mensenleven.
Veel andere cruisereizigers die reageerden, waren het daarmee eens en merkten op dat de klager er waarschijnlijk anders over gedacht zou hebben als het zijn eigen familielid betrof.
Reactie